Sophia Backlund
SB Dressage Ab Oy
"The more I learn, the more I realize how much I don't know"

tisdag 10 januari 2012

Morgonträning med Hilton!


Vaknade kl06.30 imorse och var hur pigg som helst och kunde inte somna om så jag bestämde mig för att åka iväg till stallet och rida Hilton. Han såg ganska sömnig ut då jag kom till stallet men piggnade till rätt så snabbt,då han fick några sockerbitar ;) Igår fick han gå ut i skogen med min hästskötare och han hade betett sig väldigt bra så hon hade också travat honom. Han har tidigare varit ganska tittig och vägrat gå förbi vissa "skrämmande" saker. Tror han är ganska bra på att testa sin ryttare hur långt han kan gå ;) men nu har han förstått att det är bäst att vara snäll och lyda, så det är jättekul att det börjat funka bättre med min hästskötare också så hon kan rida ut med honom!
 Idag var Hilton jätteduktig!! Jag har märkt att han behöver ganska mycket tid att bli uppvärmd och för mig att få ihop honom, så jag red lätt trav ganska länge med mycket övergångar och böjda spår för att få honom mjuk och "över ryggen". I galoppen funkar allt mycket bättre än i traven, han hålls i fin form och på bakbenen, i traven vill han bli lite framtung emellanåt, men det har varit för att jag låtit honom ploga iväg i allt för stor trav. Nu då jag övat på att rida väldigt kort trav och bara hålla ihop honom så har jag kunnat rida på lite mera igen utan att han blir framtung. Han har till och med börjat föra några riktigt fina travsteg var han verkligen lyfter benen och svävmomentet blir längre, nästan som passage fast snabbare :)
 Ska se om jag får fixat några filmsnuttar imorgon om han är lika duktig som idag, så har man lite att jämföra med sedan efter operationen också!

4 kommentarer

  1. mitä teet työksesi vai ratsutatko vain(: ? hienoja hevosia ainakin sinulla!

    SvaraRadera
  2. Hei! Opiskelen oikeudtiedettä, olis tarkoitus valmistua asianajajaksi kevääällä 2013, ja olen pari pvää viikossa töissä Roschier asianajajatoimistolla :)

    SvaraRadera
  3. Anteeksi pilkunn.. mutta tarkoitat varmaan, että valmistut lakimeheksi. Jotta voi käyttää asianajaja-nimikettä pitää olla töissä vähintään 4 vuotta lakimiehenä ja suorittaa asianajotutkinto. Muuten blogi on aivan tosi kiva lukea ja kiva kun olet panostanut siihen näin paljon ja jaksat päivittää sitä näin usein. Jatka samalla tavalla :)

    SvaraRadera
  4. No juuri näin, tai valmistun oikeustieteen maisteriksi ;) menee välillä sekasin nuo suomenkieliset nimikkeet kun puhun eniten ruotsia :) kiva että tykkäät blogistani!

    SvaraRadera