Sophia Backlund
SB Dressage Ab Oy
"The more I learn, the more I realize how much I don't know"

onsdag 19 oktober 2016

Kaikelle löytyy syy!

Maanantaina kävi meidän hieroja taas katsomassa sekä Pixun, että Hiltonin läpi. Hilton ei enää ollut vasemmalta puolelta kireä lihaksisosta, trikkereitä oli kuitenkin vielä vasemmalla puolella, mutta ei oikealla, joten se hoidettiin akupunktiolla. Vasen etunen oli parempi, mutta ihan pientä aristusta siinä oli.



Olen nyt hoidon jälkeen ratsastanut Hiltonia kevyeesti, en tehnyt mitään kokoamisia tai mitään erityisempää, vaan suoraan eteen ja isoja ympyröitä aika reippaassa isossa ravissa ja laukassa, jotta se vaan venyttäisi ja pysyisi vetreänä. Se tuntuu nyt muuten tosi paljon paremmalta, mutta nyt olen huomannut, että se ei yhtään halua ottaa tukea vasempaan ohjaan? Mä teen silloin helposti sen, että mun vasen käsi lähtee vetämään taakse, mutta nyt olen ollut tosi tarkka siinä, että pidän kädet ihan vierekkäin ja vaan odotan kunnes se ottaa tukea vasemmasta. Ohja yleensä roikkuu ihan tyhjänä tässä hetken kunnes se tulee siihen tuelle..

Muutenkin se on vähän semmoinen, ettei oikeen haluais mennä jalasta eteen eikä haluais ottaa tukea edestä, vaan vähän pakenee tyhjäksi kuolaimen taakse. Tätä se on kyllä aina tehnyt alussa, mutta nyt kun olen itse ollut niin tarkkaavainen ja skarppina siitä, että itse olen siellä selässä hyvin, niin huomaan että jos mä vaan odotan, että se ottaa sen tuen edestä, niin siinä kestää hetki, ja ensin haluaa mennä vähän tyhjänä, mutta laukan jälkeen se aina hakee jo tukea tosi hyvin siellä enemmän "edessä", eli ei painu taakse nenän kanssa. Tämän kanssa pitää olla tosi tarkkana, ettei vahingossa lähde vetämään hevosta taaksepäin edestä jos se on tyhjä, vaan silloin pitää vaan ratsastaa se jalasta eteen kohti kättä! Ei ikinä kädestä taakse jotta saa sen tuen. Tässä yritän nyt olla Hiltonin kanssa todella tarkka!
Perjantaina meille tulee eläinlääkäri joka raspaa, sekä katsoo Hiltonin etusen. Toivotaan, että sitten löytyisi syy, voihan se olla, että se on tyhjä vasemmalta myös sen takia jos suussa on jotain piikkejä? Oi kun noista tietäisi! Tai sit se on vaan minä joka olen nyt skarpimpi siellä selässä ja olen antanut sen mennä tyhjänä tähän asti :D



Pixun kanssa todettiin, että sillä on todennäköisesti piikit hampaissa, koska lihaksistossa ei ollut mitään kummempaa, nyt se oli kyllä vähän kireempi niskasta kuin viikko sitten, mutta johtunee siitä, että se on protestoinut niin kovasti kättä.. Se raspattiin tuossa helmikuussa ja silloin oli jonkin verran piikkejä, joten nyt on hyvä aika taas katsoa suu! Toinen vaihtoehtohan olisi paha kiima, mutta jotenkin uskon enemmän siihen, että sen suussa on jotain, siltä se jotenkin vähän tuntuu selkäänkin.

Joten Pixua olen nyt vaan juoksuttanut, ja itse asiassa päässyt työstämään sitä todella hyvin liinassa! Sen on ollut todella hankalaa koota laukkaa kun istuu selässä, se laukka askel jotenkin "katkeaa" eikä se oikeen tuntunut ymmärtävän että takajalat voi tulla sinne syvälle rungon alle :P mutta nyt kun se sai liinassa itse vähän miettiä asiaa (otin sen pienemmälle ympyrälle missä se automaattisesti otti takaosan tosi hienosti alle) ilman ratsastajan painoa, niin kas kuinka hienosti neiti kokosi itseään! Joten jotian hyöty tästäkin viikosta kun voin näin hyvin työstää sitä liinassa! Liinassa se myös vähän protestoi ensin oikealle taivutusta mutta rentoutui kylllä siihen sitten hetken päästä. Pidän nyt turparemmia TODELLLA löysällä, ja samoten sivuohjatkin. Vaikka pidän ne kyllä muutenkin aika löysällä, mutta nyt yritän olla todella varovainen ettei vaan kiristä sitten mistään jos on suu vähän kipeä!

Perjantaina ollaan sitten taas vähän fiksumpia, toivon mukaan :)

Jos muuten kiinnostaa Charles Owen ayr8 kypärä, niin mun kisakypärä on myynnissä, tämä ei sittenkään ollut minulle sopiva :/ koko on 58, tummansininen, ei ole montaa kertaa käytetty! Lisätietoja soffi1986@hotmail.com

1 kommentar

  1. Upea ratsukko vikassa kuvassa, todella! Hieno kuva.

    Toivottavasti pikku vaivat selviävät, hienoa kun tutkitaan heti. Iloista syksyä ja treeniä kaikissa muodoissaan sinne!

    SvaraRadera