Sophia Backlund
SB Dressage Ab Oy
"The more I learn, the more I realize how much I don't know"

fredag 11 januari 2013

Hiltonin treenistä ja ostoksia!

Ratsastin Hiltonin eilen noin tunnin verran, valitettavasti sykemittari meni vahingossa "paussille" joten sain vaan 32 min mukaan laskettua, mutta niissä 32 minuutissa olin polttanut 288kcal! Ja menin aika paljon käyntiä ja oikeen pientä ravia, eli aika helppoa oli itselleni eilen. Täytyy vähän vertailla sitten mitenkä eroaa kun ratsastan oikeen kunnolla, eli kun ratsastan hevosta isommassa liikkeessä jne. Tarkoitus eilen oli taas opettaa Hiltonia menemään pientä LYHYTTÄ askelta ravissa jotta se oppisi lyhentämään kroppaansa mahdollisimman paljon. Eilen tuntui kyllä vaikealta, varsinkin oikeaan suuntaan kun sen on vaikeampi lyhentää ja koota oikeeta puolta. Päästiin kuitenkin asiassa eteenpäin ja teki pätkittäin oikeen hienoa lyhyttä ravia oikeen koottuna. Tämä on tietenkin äärimmäisen haastava ja raskas harjoitus Hiltonille mutta se on tehtävä.



Postissa tuli myös HV-Polon huopa sekä Equestin fleecepinteleitä. Olisin halunnut ostaa tuon saman huovan pinkkinä mutta olis ehkä liian noloa pojille ;) tuo oli aika hyvä kompromissi kun siinä on vähän pinkkiä mutta muuten huopa on ruskea :)

Itse kävin illalla vielä salilla, crosstrainerilla tänään 60min ja siinä poltin 740kcal! Vedän siinä aina aika lailla täysillä eli syke on aika korkealla koko ajan. Siinä kohoaa kunto kun aina yrittää vetää maksimirajoille. Välillä otan vähän rauhallisemmin ja välillä täysillä, olisi liian tylsää vaan mennä samaan tahtiin kokonaisen tunnin :P Tein sitten vielä olkapää ja yläselkä treenit. Tänään mulla on todella kipeät jalat kun toissapäivänä tein taas kyykkyjä pitkästä aikaa! Paras tunne on kun lihakset on niin kipeät ettei melkeen pysty liikkumaan, silloin tietää että on treenannut hyvin ;) Tänään luulen että otan välipäivän, olin ihan kuolemanväsynyt aamulla ja huomaan että kroppa tarvitsee palautumista. Olen myös muuttanut ruokavalion kokonaan ma:sta lähtien, kun tässä joulun aikana tuli ehkä 3 viikkoa syötyä ihan mitä sattuu. Nyt sallin itselleni vaan vihannekset ja proteiinit, eli elän vaan salaatilla ja kanalla/lihalla. Aamuisin syön kyllä jogurtin ja vähän mysliä. tällä menetelmällä tulee nopeasti tiukempi kroppa, ja sitä mä nyt yritän tavoitella kun en kestä kun on ylimääräistä löllöä kropassa :P mutta huomaa siis että on vähän väsynyt olo kun tulee syötyä ehkä 1/4 energiamäärää jouluun verrattuna. Kyllä se kroppa tähän taas tottuu mutta eka viikko on yleensä vähän raskas :)

11 kommentarer

  1. Olen kateelinen sinulle ku kerkeäät treenata myös itseäsi muulla kun ratsastamisella. Itsellä ei valittattavasti aika riittä, mutta jospa sitä joskus kerkeis...

    SvaraRadera
  2. Mistä tilasit nuo? Varsinkin noi kermanväriset pintelit, ah <3 Ihania :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Löysin sattumalta facebook ryhmästä missä myydään kaikennäköistä heppatavaraa ja hevosia, myyjä oli heidi jankola, voi hyvin olla että hönellä on lisää noita equestin pinteleitä :) hän siis myy ihan uusia kamoja :)

      Radera
  3. Miten sä pystyt ratsastamaan kunnolla jos on esim reidet jumissa kyykkyjen seurauksena? :D Mulla heitti viime viikolla ihan jumiin etureidet ja peppu tehtyäni jalkaprässissä ja kyykkyjä suoraan alas... Menin ratsastamaan seuraavana päivänä ja eihän siitä meinannut mitään tulla. Vaikka lihaskunto on mulla tosi hyvä ja treenaan aktiivisesti salilla. Ne oli ne kyykyt surmanloukku, en tee enää ikinä x)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Enmä hirveen hyvin oystykkään :p selkään nouseminen on kyllä aika tuskas ja muutenkin tuntuu että jalat on kivikovat, mutta siihen tottuu eikä se oo niin paha ku niitä kyykkyjä rupee tekeen säännöllisesti :) mutta kyllä mäkin olen rajoittanut jalkatreenit 1/pvä per vko :p

      Radera
  4. Hei sulla on sellanen horzen fleeceloimi jonka tilasit brodeerattuna tässä joskus? Niin onko se mikä koko? ja onko sun kummallakin hepalla sama koko?

    SvaraRadera
    Svar
    1. On juu :) mun mielestä otin Zebbelle 155cm ja Hiltonille 165cm!

      Radera
  5. Kyllä on kova itsekuri sinulla ruuan ja lihastreenin suhteen :-)

    Sain sattumoisin tilaisuuden kokeilla spinning-tuntia, ja sekin olis jo tosi hyvä treeni omille jaloilleni. Tajusin myös, että vähentää selän rasittumista monessakin asiassa kun jaloissa on enemmän voimaa. Mutta en noita kyykkyjä enää spinningin jälkeen tuntenut tarvitsevani...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mä oon kauan sitten jo todennut että mieluummin kärsin vähän aikaa (silloin kun iskee karkkihimo jne) ja voin sitten olla tyytyväinen itseeni 99% ajasta :P ja kyllä tämä "elämäntapa" johtuu paljon siitä että poikaystäväni treenaa myös paljon salilla ja syö samalla tavalla kun minä :) syksyt yleensä menee siten lepposammin että syödään silloin myös perunaa tai riisiä ruoan kanssa :D mutta tammikuusta johonkin heinäkuuhun on sitten aika tarkkaa mitä pistää suuhun :) spinning on kyllä mun lempitunti, ihan huipputreeniä! Siinä saa kyllä vetää itsensä ihan loppuun, ja enmäkään mitään kyykkyjä pystyis sen jälkeen tekemään :P

      Radera
  6. Hep, sen sykemittarin saa "näppäinlukkoon". Omassa polarissani riittää, kun painaa pidempijaksoisesti vasemman puolen ylemmästä nappulasta. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok hyvä tietää ;) kiitos vinkistä!

      Radera