Sophia Backlund
SB Dressage Ab Oy
"The more I learn, the more I realize how much I don't know"

Sivut

fredag 28 september 2018

HIHS Shoppailusuunnitelmia ja Lippu-arvonnan voittaja!

Lippuarvonnan voitti Ansa Osara:

"Paras muisto on ihan ensimmäiseltä kerralta, jolloin olin 9 tai 10v.ja olin aivan haltioissani upeista World Cup-ratsukoista 🤩"
Ansa Osara 


Tämä postaus yhteistyössä Helsinki International Horse Show:n kanssa


Onneksi olkoon! Ja mukavia HIHS-elämyksiä :) (sinuun otetaan myös henkilökohtaisesti yhteyttä)

Itse odotan kerrankin shoppailua aika paljon kun vihdoinkin on hevonen ;D,  ajattelin
jo etukäteen tehdä pienen shoppailulistan tähän, katsotaan sitten löytyikö kaikki shoppailtavat kamat ;)

kuva lainattu täältä

1. KEP-kypärä. tämmöistä olen niin kauan kuolannut mutta en yhtään tiedä miten sopisi mun päähän, joten tämmoinen täytyy ainakin sovittaa jos vaan mahdollisuus on. Haaveilen pinkkiglitteristä etuosasta ja tummansinisestä kypärästä!

2. Suojia. Näitä ei voi ikinä olla liikaa.. mulla on eniten karvasuojia niin jotkut ei-karvasuojat vois olla kivat, jotka olis helpompi pitää puhtaana, esim Eskadronin allround suojat.

3. Kaviorasva. Tylsä mutta tarvitsen uuden kaviorasvan kun Pipin kaviota rasvataan niin usein :D

4. Fleeceloimi. Myin melkeen kaikki mun kivat loimet pois niin nyt saan shoppailla näitä lisää (olen aikamoinen loimi-addikti)

5. Eskadronin villaloimi, se keltapuna-raidallinen < 3 mulla on ollut tämmöinen mutta myin sen pois eli nyt pitää ostaa uusi samanlainen kun nämä ovat niin hyviä :D Löytyykö näitä muuten enää mistään?? Yritin just aikaisemmin tänään selailla netistä mutta mistään en löydä :O 

6. Bootseja. näitäkään ei vaan voi olla liikaa!

7. Uusi otsapanta mun Otto Schumacherin kankeihin, nykyisestä monet kivet irronnut

8. Sprengerin kuolaimet, kankikuolain ja bridong. Nyt Pipillä on jotkut halppisversiot, toimii ihan hyvin niillä mutta tiedän että Sprengerin kuolaimilla toimis vielä paremmin!

9. Kisatakki! Senkin mä olen myynyt pois, frakki löytyy jo uusi, mutta tarvitsen siis kisatakin myös.

Tänään Pipillä on ollut kunnon huoltopäivä, kengitys ja sitten ratsastuksen jälkeen klippasin sen ekan kerran. Vielä pitää pää ja jalat klipata mutta jätin ne toiselle päivälle :) Kiltisti oli, tykkäs vaan kun sitä "rapsutteli" :) Huomenna ja sunnuntaina tarkoitus treenata vähän enemmän, maanantaina kevyt juoksutus sekä raspaus! Tiistaina kevyt jumppa kun sitten on taas Nipsun valmennukset ke-to :)

14 kommentarer

  1. Siis 5. kohdassa kyseessä enkkuloimi? Ainakin Smart Ridersilla on villainen enkkuloimi valikoimissa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. joo mutta juuri Eskadronin merkkinen saisi olla :/ mutta niitä ei vissiin ole enää missään ;(

      Radera
  2. Tätä lukiessa tuli mieleen, että mietitkö ollenkaan sitä onko tämän kaltaisessa kuluttamisessa mitään järkeä? Olet kuitenkin antamassa esimerkkiä myös monille muille blogisi kautta. Vastuullinen kuluttaminen ei tarkoita täysin ehjien ja toimivien vaatteiden ja varusteiden poismyymistä ja sen jälkeen uusien ostamista, vaan se tuntuu ihan päättömältä tuhlaukselta. Sekä rahan, että muiden resurssien.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Heipä vaan anonyymi! En ole kyllä ikinä myynyt mitään sellaista pois mitä en itse vielä käyttäisi,niinkun ihan vaan huvin vuoksi vaan kaikki on myyty sen takia, ettei vaan enää sovi mulle tai mun uudelle hevoselle, ja kyllä silloin pitää tilalle ostaa varusteet jotka sopivat, onneksi voin sen tehdä :) ja mitä muita resursseja tarkoitat? :D

      Radera
    2. Luulen että muilla resursseilla tarkoitettiin luonnonvaroja ja niiden tarpeetonta tuhlaamista.

      Ymmärrän kyllä anon pointin, nykyaikana tällainen materiahysteria tuntuu vähän hassulta ja ideologisesti tyhjältä.

      Radera
    3. Niiin no jos luonnonvarojen tuhlaamisesta ruvetaan puhumaan niin mä kyllä keskittyisin ihan toisiin asioihin. Ja näihin me syyllistytään ihan kaikki. Mä voisin muuttaa paljon muita asioita jotka säästäisivät luontoa, se että haluan jonkun kypärän tai loimen ostaa, ei ole yksi niistä. En kannusta ”päätöntä tuhlausta” minäkään enkä koe siihen syyllistyväni😃 tätä aihetta vois jatkaa loputtomiin mutta nyt tuntuu että menee vähän ohi mun blogin aiheen😉

      Radera
    4. Kuten MAU tuossa jo vastasinkin, niin luonnonvaroja ja välillisesti energiaa ja vettä. Ja kyllä, lähes kaikki siihen syyllistyy, mutta ei se sitä silti oikeuta.. Itse koen, että se liittyy paljonkin hevosiin ja ratsastukseen varsinkin silloin, kun se on elämän pääasiallinen sisältö. En halua tällä kommentoinnilla suututtaa tms, vaan ihan vaan herättää ajattelemaan. :)

      Ehkä se ei sinun elämässä ole suurin kestävyysvalinta ostatko useamman kypärän vuodessa vai et, mutta blogin kautta välität tietynlaista ajattelutapaa myös lukijoillesi, jolloin asia muuttuu jo huomattavasti merkityksellisemmäksi.

      Kivaa HIHSia! Sielläkin ollaan muuten jo herätty vastuullisuusajattelun tärkeyteen ;) http://helsinkihorseshow.fi/tapahtumainfo/vastuullisuus/

      Radera
    5. Eihän blogejen tarvitse olla esimerkkejä oikeanlaisesta elämisestä ja toiminnasta. :)

      Radera
  3. Mikä klipperi sinulla on? Meidän vanha hajosi ja nyt uutta ostamassa mutta en tiedä mikä olisi paras

    SvaraRadera
    Svar
    1. Moser Avalon, en tiedä onko se paras, muita en oo kokeillutkaan, kun tästä olen tykännyt, ei kauheen kallis, hiljainen, tarpeeks pieni et voi klipata jalat, kroppakin menee silti nopeasti, toimii akulla eli ei tarvitse johtoja pitkin lattiaa😊👍

      Radera
  4. Moikka! Olen mahdollisesti tässä vuoden sisällä muuttamassa Vaasaan opiskelujen perässä, ja mietin jo etukäteen vähän hevoskuvioitani. Niinpä kiinnostaisi kovasti tietää, että millä tallilla nyt pidät hevostasi, ja mitkä ovat aikaisempia talleja joissa sinulla on ollut hepat. Myös jos on heittää vinkkiä muista hyvistä talleista alueella niin kaikki info on hyvinkin tervetullutta! Ehkä vähän hassua tulla näin "tuntemattomalta" kysymään, mutta olen seurannut sinua pitkään somen kautta, ja olet ainoa jonka "tunnen" vaasan suunnalta, haha.
    Kiitos jo etukäteen! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Moi! Autan mielelläni😊 laita mulle mieluummin spostia soffi1986@hotmail.com niin voin kertoa lisää😊

      Radera
  5. Vähän ehkä hassu kysymys mutta aiotko tulevaisuudessa käyttää luokissa silinteriä joissa se on sallittua, vai kypärää mikä vaikuttaa yleistyvän koko ajan. Olet löytänyt itsellesi ihan huipun hevosen, tsemppiä tulevaisuuteen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kypärää olen kyllä ajatellut käyttää😊 kiitos paljon💕

      Radera