Sophia Backlund
SB Dressage Ab Oy
"The more I learn, the more I realize how much I don't know"

Sivut

måndag 10 juni 2019

Miksi niin kiire?

Meillä sujui vaihdot niin hyvin ennen meidän Kreikan lomaa, joten ajattelin, että voidaan varmasti mennä 16.6 kisoihin va B-luokkaan. Loman jälkeen oli 2 viikkoa aikaa vielä treenata, ja mä olen kyllä ottanut aivan liikaa stressiä tästä ja treenannut vaihtoja liikaa, niin että ne on ruvennut sujumaan huonommin. Pippi on niin saamarin herkkä, että se kyllä huomaa heti jos mä vähäkään stressaan ja yritän liikaa. Takapakkia tässä vähän tuli vaihtojen suhteen. Mikä nyt periaatteessa on ihan normaalia kun hevoselle opetetaan vaihdot, mutta olihan tämä vähän turhaa.

Ilmoitin meidät kisoihin vaikka jo vähän ajattelinkin, että ei varmaan mennä. No tänään sitten lopullisesti päätin, ettei tässä ole mitään järkeä. Kisasaappaistakin on tullut sellaset järkyttävä raot oikeaan jalkaan etten voi laittaa kantapäätä ollenkaan alas enkä voi kävellä ontumatta pahasti saappaat jalassa :D

Saatiin kyllä tehtyä ihan hyviäkin vaihtoja tänään mutta mua oikeasti kävi Pippiä sääliksi eikä tunnu reilua sitä kohtaan lähteä kisoihin jos kaikki ei vielä edes kotonakaan ole ihan varmaa. Pippille pitää rakentaa itsevarmuutta kisoissa ja sinne kun menee kaiken pitää varsinkin mun osalta tuntua varmalta helpolta ja hyvältä, koska Pippi aistii sen heti mussa jos mä olen epävarma!

Muutenkin tuntuu, että ollaan nyt kehitysvaiheessa, ollaan saatu tosi hienoa passagea tehtyä, jonka kautta raviin olen saanut enemmän vaihteita ja muutoksia mutta se ei vielä pysy täysin samanlaisena koko ajan, voimaa pitää vielä saada vaan enemmän. Sama juttu laukassa, välillä kokoaa ja voi kääntää piruetin mutta sitten se ei jaksa olla normaalissa kootussa laukassa hirveän kauan. Eli paljon pitää vielä tehdä pätkissä. Parempi odottaa, että voi esittää samanlaatuista hienoa ravia ja laukkaa kun se, että nyt pitäis tyytyä vähempään kun tietää miten paljon siellä olis :D

Lopuksi vielä vaan muistutus siitä, kuinka paljon Pippi on vaan tässä kevään aikana kehittynyt jo, ylempi kuva on otettu toukokuussa tänä vuonna ja alempi maaliskuussa, eli 3 kuukautta vaan välissä!! Ero on mielestäni aika huikea! Tämmöset jutut helposti unohtuu kun aina vaan haluais enemmän ja paremmin ;) hyvä vähän pysähtyä ja katsoa miten pitkälle ollaan jo päästy.

Toukokuu 2019

Maaliskuu 2019 



Inga kommentarer

Skicka en kommentar