Sophia Backlund
SB Dressage Ab Oy
"The more I learn, the more I realize how much I don't know"

Sivut

fredag 30 augusti 2019

Laakson Joukkue-SM ja kuulumisia

Viikko sitten kisattiin Laakso Stadionilla kouluratsastuksen Joukkue-SM:ien merkeissä.

Kuva: Aaveen.net (kaikki tämän postauksen kuvat ovat Aaveen.net käsiäalaa.)


Hilton tuli mulle kotiin viikko ennen kisoja jotta ehtisin valmistautua SM:eihin. Tarkoitus oli ensin, että Hilton jäisi vaan sen viikon kotiin ja sitten jättäisin sen taas Nipsulle SM:ien jälkeen. No toisin kävi :D Hilton on nyt kotona mun luona taas ja se on niin onnellinen ja mä olen niin iloinen, että otin sen kotiin < 3 se on maailman herttaisin hevonen!!

Hiltonin osalta kisat meni muuten hyvin, lauantaina SM-luokassa se antoi parhaan fiiliksen mitä mulla ikinä ollut ja ravi-ohjelman jälkeen pyörrittiin 70% tuloksessa, joka olis varmaan jatkunu kun laukka-ohjelma on Hiltonin vahvuus, mutta nyt tuli väärinymmärryksiä oikeassa piruetissa sekä molemmissa sarjoissa. Tässä en voi muuta syyttää kuin että liian vähän treenattu, ja nyt sillä oli kuitenkin toinen ratsastaja tässä välissä joka ratsasti vaihtoja varmasti vähän eri tavalla.






Kun piruetit onnistuu, Hilton saa niistä helposti kaseja

samaten sarjoista tulee aina helposti 7.5-8 kunhan saa ne onnistumaan. Ikinä ennen ei ole tätä ongelmaa ollut se on ollut ihan 100% varma sarjoissa, nyt pitää vaan treenata nämä yhteisymmärykseen!


Noilla isoilla rikkeillä niin saatiin silti 65,4%. Ilman noita rikkeitä olisi varmasti tullut meille ennätystulos, mutta ei voi mitään. Mua siis ärsyttää ja harmittaa vieläkin kun ajattelen asiaa! Kun oli vielä joukkuekisakin ja se oli niin tiukkaa.

Sunnuntaina ratsastin Intterin, tässä Hilton oli kyllä jo väsynyt vlopun jälkeen ,su aamupvällä sillä oli myös koeratsastus. Mutta ihan ok pisteet silti tuli yli 64% vaikka laukkasiksakista tuli 3 kun se ei ymmärtänyt mun vaihtoapua ja taas meni sarjat rikki joka kolmannella. Kakkoset sujui hyvin.

Käynnistäkin tuli hyviä numeroita tänä vloppuna, jopa 7.5!! Se on kiva, että meille hankalata asiat sujuvat nyt paremmin. Nyt pitää vaan synkata taas vaihdoissa yhteen, että Hilton ymmärtää taas mun apuja että koska se vaihto tehdään, nyt se vähän ennakoi ja vaihtaa kun mä valmistelen.





Pippi oli taas kunnon stara! Sitä jännitti lauantaina verkassa tosi paljon alussa kun siinä oli todella paljon hevosia. Mutta rentoutui pikkuhiljaa ja tuli oikeen hyväks. Rataan olin tosi tyytyväinen, vaikka siinäkin sen pitäisi vielä jaksaa kantaa paremmin ja vaihdot voisi olla paremmin selän läpi. Mutta tämä tulee ajan kanssa. Lauantain radasta tuli ylivoimainen voitto yli 68% vaativasta B:stä.

Sunnuntaina Pippi oli superhyvä verkassa mutta verkkasin ehkä vähän liikaa ja pistin sen ravaamaan vähän liian isosti (mutta kun se on niin kivaa :D) että se ei radalla enää oikeen jaksanut ja tuntui, että meni vähän jäykäksi selästään. Kumpikin vaihto epäonnistui totaalisesti... ne on kertoimella 2. SILTI Pippi ylsi loikan toiseksi tosi pienellä marginaalilla voittajalle. Tulos oli kyllä suorituksen mukainen, vähän päälle 64%.






Mutta Pippi hakeekin nyt vaan hyviä mukavia kokemuksia kisoista, se on vaan bonusta jos tulee hyviä tuloksia välillä :) Nythän se on startannyt 4 kertaa josta 3 voittoa 68% kieppeillä ja yksi 2 sija. NOT BAD! Olen niin onnellinen tästä mun ihanasta tammasta < 3

Nyt meillä on sitten tänään ja huomenna Pipin kanssa valmennusta luvassa kun Jasmin Sikström tulee tänne valmentamaan. Odotan innolla ja raportoin siitä sitten vlopun jälkeen!


Inga kommentarer

Skicka en kommentar