Sophia Backlund
SB Dressage Ab Oy
"The more I learn, the more I realize how much I don't know"

Sivut

tisdag 10 augusti 2010

Hösten närmar sej med storm-steg...


Här har det ösregnat i flera dagar nu så det är omöjligt att rida ute på ridplan,hatar att rida i ridhuset men vad gör man.. Igår var Zerleone helt fantastisk!! Tog spöet till hjälp då jag tänkte att vi skulle trampa lite,daamn vilken piaff den hästen kan visa upp!! Helt suverän,fick till och med fram några riktigt fina passage-steg. Han har ju tränat mycket piaff och passage i Tyskland genom markarbete och med Saskia också från ryggen,men jag har inte gjort det med honom så många gånger,så det var kul att se att jag också kan få fram så fina steg med honom!
Igår tränade jag också med Wyclef Jones, som var på lite "bus&testing-humör", men han gick väldigt väldigt fint ändå,han får liksom lite extra utstrålning ur sig då han är på sånt humör. Vi tränar nu den här veckan bara övergångar med honom och förvänd galopp för det har varit hans svaga sida på tävling,så vi vill att det ska sitta till söndan :) allt annat har han väldigt lätt för så det är onödigt att slipa för mycket på dom sakerna( som exempelvis ökad trav,slutor).
Idag fick jag debutera i mina nya ridstövlar som kom på posten idag. Det är Königs Sir stövlar med alla läckerheter till som går att beställa typ ;) bilden är ju givetvis på dem. Det är alltid hemskt att sätta på sig splitternya stövlar och rida i dem de första gångerna men det är bara att pina sig igenom det. Jag ska försöka hinna rida in dem så att jag kan ha på dem på söndagens tävling! Nu ska jag fortsätta plugga,ska skriva tent i finansrätt om två veckor,tror det är mitt favoritämne efter familje- och arvsrätt faktiskt :)

Tänk det, bara 2 månader kvar med Zerleone i Finland för i år,sen flyttar han ner till Holga Finkens stall igen och ska tränas fram till nästa vår där. Jag kommer väl få pendla igen mellan Finl&tyskl.. men det är definitivt värt mödan!!!

Ciao!!

Sophia

Inga kommentarer

Skicka en kommentar