Sophia Backlund
SB Dressage Ab Oy
"The more I learn, the more I realize how much I don't know"

Sivut

måndag 23 augusti 2010

Min häst är för bra för att vara sann!!

helt tvungen att skriva ett litet inlägg om dagens träning... W.O.W !!!! Red med kandar i ridhuset för det regnade grymt, Zerleone var helt extremt lösgjord och rörde sig jättefint från bakbenen genom ryggen enda från början. Bestämde mig för att rida mest i en låg form och gymnastisera då han kändes så "vig" och fin. Tog spöet till hjälp och tänkte försöka rida fram lite power i traven. Trodde ALDRIG att jag skulle få fram en sån power i traven som jag fick!!! Han var helt fantastisk o fick bakbenen jättefint under sig med jättefina framknän o svävande steg. Det är sånahär "magiska" stunder i träningen som är det bästa som finns!! Nu fortsätter vi träna vidare, på söndag är det Österbottens lagmästerskap som gäller!!

Ja det också ännu, min stora unga hingst är till och med så snäll att en nybörjare som aldrig ridit förr kan hoppa upp på honom och rida runt hur lätt som helst ;)

Det är att komma ihåg dom här bra dagarna sen när det går lite sämre igen, det går ju lite upp och ner med hästarna alltid men det är att kämpa på :)

Sophia

Inga kommentarer

Skicka en kommentar