Sophia Backlund
SB Dressage Ab Oy
"The more I learn, the more I realize how much I don't know"

Sivut

måndag 26 juli 2010

NURK 24-25.7-2010




Så var en till tävlingshelg över. På lördagen började vi tävlingen med att starta en lätt A-klass med Wyclef Jones. Eftersom han kan vara lite spänd och svår så ville jag ha bra med tid att värma upp. Tyvärr så blev den tiden nästan dubbelt upp eftersom tävlingarna var väldigt försenade,resultatet blev att jag värmde upp i nästan 2 timmar, Jones blev givetvis trött och okoncentrerad,så vi fick några missar i programmet men han visade också några bra bitar så slutresultatet blev 64,4% och en fin fjärde plats bland 43 ekipage, super fin debut på nationella tävlingar! Skulle också rida en msv B-klass med honom men stackaren var så slut efter den långa uppvärmningen till första klassen plus den gassande solen så jag fick lov att avbryta klassen då han inte alls kändes fräsch. Samma problem hade vi på söndagen, det blev för mycket för Jones den här helgen,så nu får han vila lite så tar vi nya tag sen mot nästa tävling. Jag rider ju honom bara 1-2 gånger per vecka så det blir väldigt ansträngande för honom att jobba ordentligt sedan en hel helg på tävling då han inte är van.
Zerleone var med och tävlade på söndagen i en msv B-klass. Ville testa att rida en klass med kandar, han var superduktig trots våra missar i programmet och det faktum att han gick för lång då jag inte vill använda kandaret så mycket ännu utan tycker det är bättre att låta honom gå lite lägre så han hålls mjuk i munnen och avslappnad i nacken. Nästa helg ska vi rida unghästklasser igen i Haukipudas, alltid kul att testa lite svårare klasser med honom då han tekniskt kan så mycket fast styrkan ännu fattas. Kommer bli bra med tiden tror jag :)

På tisdag blir det träning för Colliander igen och på onsdag för Marko, blir att ta det lugnt de andra dagarna nu, på fredag kör vi upp till Haukipudas.

So long!!

Sophia

Inga kommentarer

Skicka en kommentar