Sophia Backlund
SB Dressage Ab Oy
"The more I learn, the more I realize how much I don't know"

Sivut

tisdag 24 september 2013

Hyvä treeni med Hilton!

Päästiin vasta klo 20 jälkeen kentälle ratsastamaan tänään, onneks kentällä on valot ja pohja oli tänään parempi kun on vähän satanut vettä. ( odottelen että saatais se kumirouhe sinne kentälle pian..) Hilton oli aika energinen, oli vissiin vähän jännää olla ulkona kun oli pimeää, plus että tänään oli SAIRAAN kylmä! Mulla oli KL-softshell plus vielä lämmin takki päällä koko ratsastuksen ajan,brr.

 Keskityttiin vaan ja ainoastaan suoruuteen, sekä mun että hevosen ( luulis että se on helppo juttu mutta se on yleensä aika vaikeeta kun oikeen rupeaa ajattelemaan asiaa;) ). Tuntuu että olen taas entistä vinompi ja mun pitäis päästä taas hoitoon, joten ajattelin että nyt olis hyvä yrittää suoristaa itseäni siellä selässä, ja samalla suoristaa hevosta ( Hilton menee helposti vieläkin vähän vinoon, varsinkin laukassa ja siirtymisissä). Alkuverkan jälkeen aloitin laukassa, ratsastin uran sisäpuolella koko ajan jotta ei saatu "tukea" aidoista, ja aloitin ensin käynnissä suoraan eteen uralla että sain sen ihan täysin suoraksi, tarkistin että itse istuin suorassa, että minulla oli yhtä paljon tuntumaa molemmilla ohjilla ja siitä pyysin Hiltonin laukkaan ja olin tarkka että se pysyi tikkusuorana nostossa ja jatkoi siitä hienosti oikeen takaosan päällä erittäin suorana. Pitkään en voinut jatkaa laukkaa kun tunsin että se rupesi vähän valumaan vinoksi ( oikea lapa heittäytyy sillä usein ulos ja takaosa vasemmalle), joten siitä sitten käyntiin ja uudestaan sama homma. Toistin tätä harjoitusta molempiin suuntiin niin kauan kunnes tunsin että siirtymiset meni helposti ja se pysyi suorana helposti. Hilton kokosi itseään niin hienosti laukassa ja mulla oli ensimmäistä kertaa sellainen fiilis että se oli oikeen suora ja sain tukea molemmilta ohjilta, joten lopetin sitten treenit siihen.

Tätä on varmaan hyvä nyt jatkaa hetken aikaa sen kanssa, jotta saisin samalla vähän omaa kroppaakin suoremmaksi. Siihen kyllä tarvitaan ammattilaisen apua myös kun on se kiero selkä,mutta toki voin yrittää itsekkin vähän ajatella asiaa kun ratsastan :)

Inga kommentarer

Skicka en kommentar