Sophia Backlund
SB Dressage Ab Oy
"The more I learn, the more I realize how much I don't know"

Sivut

tisdag 17 september 2013

Maschan valmennus

Käytiin tänään aamupäivällä poikien kanssa lähitallilla missä järjestettiin Maschan valmennusta. Olin yksin matkalla hevosteni kanssa ja oikeen hyvin sujui, on kyllä niin ihanaa kun niitä voi ihan yksin lastata niin ei ole aina niin riippuvainen siitä että pitää olla joku mukana.

Ratsastin Zebbellä ensin, ravissa tehtiin paljon voltteja avoja ja sulkuja. Vasemmassa kierroksessa mun pitää saada se lyhenemään oikealta jotta saan sen taipumaan vasemmalle. Suluissa se tekee helpommin uraa pitkin kun sitten diagonaalilla mä helposti yritän taivuttaa sitä liikaa, juuri sen takia kun tiedän että se ei oikeen halua taipua. Tässä mun pitäis vaan ajatella vähemmän taivutusta niskasta ja enemmän ristiaskelia. Tämä on Zebbelle ihan pirun vaikeaa ja niin on minullekin. Saatiin kotiläksyksi että ratsastaisin sitä matalassa muodossa ja siinä yrittäisin taivutella sitä niin että se antaisi oikeen periksi koko niskasta. Olin muutenkin itse ajatellut että tämä tekisi Zebbelle hyvää nyt hetken, joten näillä jatketaan nyt kotitreenejä, ehkä saatais se pikkuhiljaa vähän notkeammaksi sieltä kaulasta!



Hiltonin kanssa tehtiin paljon väistöjä ravissa, silleen siksakkiväistöjä missä mun piti tehdä paljon puolipidätteitä ja olla tarkka että se ei vaan juokse. Tämä harjoitus oli sille tosi hyvä, ja varsinkin oikealla huomasin että sen on hankalempi mennä sivulle joten tätä pitää myös treenata nyt lisää, vaikkei me enää kisoissa mennä mitään luokkia missä on pohkeenväistöä niin se on silti todella tärkeä harjoitus ja notkistaa ja jumppaa hevosta hyvin. 

Laukassa tehtiin vähän avomaisesti pitkää sivua pitkin josta mun piti sitten jatkaa pari askelta sulkua sivulle, josta taas suoraan avoon. Hilton tekee tässä myös paljon helpommin vasemmalle kuin oikealle. Vaihdot se teki ensin avuista jäljessä mutta sain sen hyvin korjattua ja jo tokalla yrityksellä tuli avuilta ja puhtaasti :)


Inga kommentarer

Skicka en kommentar