Sophia Backlund
SB Dressage Ab Oy
"The more I learn, the more I realize how much I don't know"

Sivut

söndag 3 april 2016

Mun muhku-Hiltsu!

Mua naurattaa joka kerta kun katson Hiltonia nyt, se on saanut niin saakelisti sitä massaa, tosi lyhyessä ajassa! Heti raspauksen jälkeen se rupes keräämään massaa itseensä, ja todella äkkiä sen ulkonäkö on muuttunut! Se on kyllä ihan älyttömän upean näköinen nyt! Kiitos siitä kuuluu Emmalle ja Nipsulle! :)

Tuntui melkeen lottovoitolta kun Taru Arola halus tulla kuvaamaan meitä lauantaina ;) NIIN upeita kuvia joka kerta! Supersuuri kiitos Tarulle, ja tosiaan, postauksen kaikki kuvat ovat Tarun ottamia :)


Oli kyllä sanoinkuvaamattoman ihanaa päästä taas treenaamaan Hiltsun kanssa! Vaikka mä olen kyllä aika hukassa sen kanssa nyt,ollut niin pitkä tauko, ja Hiltonia pitää nyt ratsastaa niin eri tavalla, niin toki siinä tulee kestämään hetki ennen kun me ollaan taas synkattu yhteen.

Suurin muutos on sen ravissa, se ei ole vielä lähellekään valmis, mutta se varmaan tulee oppimaan ravaamaan hyvin vielä, mutta tämä on tosiaan vielä työn alla, ja saattaa kestää vielä hetki ennen kun se saa kunnolla voimaa ravaamaan "oikein". Se mitä on nyt muuttunut, on että sen takaosa tulee nyt rehellisemmin alle. Sehän on aina ravannut hyvin edestä, mutta takaosahan on sen heikkous, varsinkin ravissa. Niin nyt pitäisi ratsastaa tosi pientä ravia, missä ajattelen tosi pientä etujalan liikettä, ja isompaa takaa. Se on oppinut hyvin reagoimaan raippaan ottamaan tahdissa takajalat enemmän alle (mä en tässä itse onnistunut kauheen hyvin kun harjoiteltiin mutta toivottavasti mä opin ;) ).

TÄSSÄ asennossa kun Hilton oppii olemaan ravissa, niin tulee kyllä hyvä ;) vielä se ei todellakaan jaksa tässä olla koko ajan, mutta hiljaa hyvä tulee ;) iso hevonen, niin se vaatii aina enemmän aikaa kaikessa.



Tässä mun pitää nyt olla tosi tarkkana että teen oikeen, jotta me saadaan sille hieno ja hyvä ravi, joka tulee rehellisesti takaosasta. Mun pitää myös muistaa pitää kevyt tuntuma, heti kun se jää vähänkään nojaamaan ohjaan, se lähtee helposti vähän tahdittamaan. Eli kevyt tuntuma, pienet etujalat, ja takaosa hyvin alle, helppoa kuin mitä?! :D

Laukkahan on aina ollut sen vahvuus, ja niin mulla olikin laukassa heti hyvä tuntuma, ja varsinkin eilen jo tunsin että pääsin vaikuttamaan ja mulla oli parempi ote siihen. Piruetit se osaa tehdä älyttömän hyvin, kunhan osaa ratsastaa ne oikeen! Mun pitää saada oikea takajalka hyvin alle, sen pitää taipua oikealle tosi hyvin, vähän että ajattelen lapoja ulos vasemmalle kun käännän oikean piruetin, ja sitten se että se ei saa tulla tyhjäksi sisäohjalle kummassakaan kierroksessa!! Silloin se on menetetty.





Nyt mun pitää uskaltaa ottaa PUOLIPIDÄTTEET läpi ravissa, kunnolla koota joka kulmaan, enkä antaa sen juosta ravissa tehtävien läpi!! Tässä mun pitää vaan itse luottaa siihen että se kyllä pysyy siinä vaikka kokoon sitä vähän enemmän. Mä jotenkin niin pelkään että se menettää tahdin tai tippuu käyntiin kun sillä ei oo ollut sitä voimaa, mutta nyt mä yritän kyllä uskaltaa myös radalla tehdä ne puolipidätteet ja ratsastaa jokaisen liikkeen huolellisesti, ettei se vaan kaadu etujaloilleen ja menettää takaosan :P

Vantaan kisoihin lähdetään ihan harjoitusmielessä, mä en tosiaan tunne että mun avut ovat ihan ajallaan, ja olen muutenkin, luonnollisesti, vähän hukassa Hiltsun kanssa kun en ole niin pitkään aikaan sitä ratsastanut, ja nyt sen kanssa pitää myös ratsastaa niin eri tavalla koska se on kehittynyt ja mennyt eteenpäin. Ravi on mulle tosi haastava, mutta kyllä mä varmaan opin sen ratsastamaan kun pääsen taas treenaamaan sen kanssa päivittäin :)



Siis tää sen kaula?!! :D







Ens viikolla Nipsu ratsastaa Hiltsun ma-ke, sitten sillä on to:na vapis ja mä ratsastan pe-la. Perjantaina päätettiin että meen itse jotta en sitten kisoissa ole ihan hukassa kun en koko ajan saa ohjeita Nipsulta :P ja lauantaina otetaan sitten valmennus, missä katsotaan PSG-ohjelmasta vähän juttuja läpi :)

Ihanaa kun pääsee taas treenamaan kunnolla ja kaikista parasta, että KISAKAUSI ALKAA VIIKON PÄÄSTÄ!!!

Eiks ookkin Hiltonin ilme/katse aikuistunut? :)

43 kommentarer

  1. Hilttonista on tullut todella komea ilmestys. Minua on jäänyt vaivaamaan että missä Zebbe nykyään on kun ei ole meinittu blogissa?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jos etsit arkistosta postauksia niin siellä on zebbestä oma postaus.

      Radera
  2. Wau!! Siitä on tullut tosi hieno! Tästä olis kiva saada videomateriaalia.. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jepp yritän järjestää videoitakin :)

      Radera
  3. On kyllä mielettömän upea hevonen! :)

    SvaraRadera
  4. Hilton on tosi upeen näkönen nykyään, se muistuttaa paljon isäänsä. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joo niin muistuttaakin, on tosi saman näköinen :)

      Radera
  5. Nyt kyllä suu loksahti ihan auki, ihan mieletön jo tuo ulkomuodon kehittyminen! Vau! Nyt otat vaan rennosti sen uuden ratsastustavan oppimiseen, tiedän niin mitä se on ja ei kannata laittaa liikaa paineita itseensä, vaan antaa myös itselleen aikaa - kyllä se sieltä tulee! :) Laita joskus vähän videomateriaaliakin Hiltonista, olisi kiva nähdä se liikkeessä nyt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Juu totta :) olen ihan varma että lähtee sujumaan kunhan tosiaan itse vaan maltan ottaa rauhassa ja yrittää muistaa Nipsun kaikki neuvot ;) juu mä laittelen videotakin taas, kun päästään takaisin normi kotitreeneihin :)

      Radera
  6. Just tuo "tässä asennossa ravissa"-kuva tekee minuun suuren vaikutuksen! Rintakehä ylhäällä ja takaosa alla, voi wau! Upeaupea Hilton <3

    SvaraRadera
  7. Wau!!! Hilton on saanu massaa ihan hirveästi ja komistui lisää varmasti :)
    Sä oot kyllä kanssa tehny Hiltonin kanssa todella hyvää työtä! :) jatka samaan malliin. Ja kisoihin tsemppiä paljon! :)

    Hyvää kevään jatkoa ja kesän odotusta! :)

    T. Roosa

    SvaraRadera
  8. Eikää! Hilton on niiin hienoo♥ Kyllä kateeks käy noita muskeleita ;)

    SvaraRadera
  9. Huhhuh miten upeelta se näyttää! Upeesti takaosa alla noissa ravikuvissa! Tsemppiä alkavaan kauteen. Sulla on mahtavat hevoset :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jepp, vielä kun sais sen pysymään siinä kauemmin kuin sen pari askelta ;) mutta tosiaa, hiljaa hyvä tulee.. ja kiitos paljon :)

      Radera
  10. Jos Hilton ois ori niin maksaisin tonneja, että saisin Hiltonin astumaan tammani <3 ! Hilton on niin K O M E A <3 !

    SvaraRadera
    Svar
    1. hehe, voi että, Hilton punastuu pian ;D

      Radera
  11. Jösses, ihana muhku! Todella hienoa työtä tehty Hiltsun kanssa! Keep going!

    SvaraRadera
    Svar
    1. On joo :) on kyllä ihanaa kun voin ottaa valmentajaltani apua, hän oppii tuntemaan hevosen paljon paremmin, pystyy viemään sitä nopeammin eteenpäin kuin mihin minä pystyisin, ja opettaa mua samalla miten sen tekee, niin mäkin opin tässä samalla miten tätä hommaa tehdään :)

      Radera
  12. Hilton on kyllä Suomen upein hevonen!

    SvaraRadera
  13. zebbe on aina mun lemppari<3 mutta hilton on niin komea että taitaa saada nyt 1. sijan. kuten edellinen sanoi, zebbe, hiltsu ja pixu suomen top 3 hevoset! jatka samaan malliin, innolla seuraan miten teidän kisakausi sujuu:) ajattelitko kesällä startata yhtään piccolon kanssa?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Heh, voi kiitos, olispq oikeesti niin ;) ei mutta mä oon tosi kiitollinen hevosistani, kaikilla on ne omat vahvuutensa (& heikkoutensa) :) jos jotain Pixulla starttaan, niin se on täysin harjoitusmielessä :) eli ehkä jotkut harjoitus- 2 tason helpot luokat :)

      Radera
  14. Ei mulla muutakun WAU!!! Ei muuta nyt pysty sanomaan :)

    SvaraRadera
  15. Oh mama, mikä mies! XD Saisko vielä enne ja jälkeen -kuvat vierekkäin?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eikö ;D juu saa :p miten kaukaa ne ennen-kuvat? Se on aika hassun näkönen 5/6 vuotiaana esim :D

      Radera
    2. Ajatuksena oli, että ennen reeniin lähtöä ja sieltä tulon jälkeen, mutta ihan mahta idea myös laittaa nuorisokuva ja tämmöinen muhku vierekkäin ;D

      Radera
  16. Sulla taitaa olla paljon lapsilukijoita kommenteista päätellen, mutta joo, onhan kehitys ollut hienoa.

    Koska Zebbe tulee suomeen vai oletko tehnyt jo päätöksen myymisestä saksassa?

    SvaraRadera
  17. Jessus miten komeaksi heppasi on kehittynyt ja sinä istut sen selkään kuin nakutettu! Upea pari olette.

    Jos kisoissa jaettaisiin myös ulkonäön perusteella palkintoja, niin kahmisitte kärkipään palkinnot. Olette sanomattoman upeita.

    Nyt vaan videoita peliin ja kevyttä treeniä ennen kisoja, niin ykkös sija on teidän.

    Henkeä ihan salpasi kun kuvia katsoi ja en uskalla edes ajatella tulevan videon katselua. Tarvitsen nitroa ja hajusuolaa.=)

    Teidän videon näkeminen on varmaan kuin balettia. Upeaa ja mahtavaa.
    Jään odottamaan innolla seuraavaa postaustasi...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kiitos kiitos ihanista sanoista, kyllä lämmittää :) pitää kyllä ottaa videomateriaalikin tässä pian, kunhan saadaan meidät vähän paremmin taas synkattua yhteen ;) tosiaan vähän hakemista vielä ja tunnen että olen hieman hukassa Hiltsun kanssa vielä :P

      Radera
  18. Vitsit että Hilton onkin kyllä komea ja lihaksikas! :)
    Mitä rehuja se syö heinän lisäksi ja kuinka paljon? Itselläni on 7v. FWB, joka tarvitsisi kovasti lisää massaa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mä saan ruokinta-ohjeet Emmalta viikonloppuna niin voin sitten kertoa ;)

      Radera
  19. Oj..oj.oooj Du sitter på en drömhäst ..

    SvaraRadera
  20. Hiltton kehittyy kyllä hienosti. Kiinnitin vain kuvissa huomiota, että satulahuopa on liikkunu osissa kuvissa satulan alle. Satula näyttäisi hiukan liikkuvan lavoille ja jäävän ahtaaksi edestä? (Kuvista on loppujenlopuksi vaikea sanoa) mutta oikeastaan oon kiinnittänyt tähän jo hetken aikaa huomiota. Ootko miettinyt, että satula olisi jäänyt Hiltonille liian kapeaksi, kun on saanut aika paljon lisää lihasta?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Huopa oli uusi eikä oikeen istunut Hiltonille :p kun leikkaan aina ne tarralenkit pois siitä edestä.. Mutta joo satulan mä tarkistutan väh kerran vuodessa, että istuuko ja pitääkö jotain tehdä, ja tottakai tuli itsellekin heti ensimmäisenä ajatukseen tuo satulan istuvuus kun Hiltonin näin ;)

      Radera
  21. Voi että kun Hilton on niin upea!! Huhhuh

    SvaraRadera
  22. Jäi kiinnostamaan nuo Hiltonin eväät? Uskomattoman paljon saanut massaaa pienessä ajassa, että täytyy olla kyllä hyvät sapuskat (ja toki treenitkin :) sillä!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Isoin syy oli varmaankin se että sen hampaat laitettiin kuntoon :) mutta toki ruokaakin se on saanut :D Kun oli tuolla Nipsulla se sai kokokauraa 3l päivässä, 3,5L krafft sportia, ja mössöihin 3dl pellava, 3dl lese, 2dl greenline. nyt se saa saman verran muuten mutta litistettyä kauraa 6L ja krafft sportia 2L päivässä, eli peraattessa vähensin vaan tuota krafft sportia hieman, kun ei enää tarvi lihoa vaan vain ylläpitää tuo massa ;)

      Radera
  23. Kiitos! Aivan ☺ on se kyllä magee! Oman hevoseni täytyis saada vähän lisää massaa ja tuumailen rehuja. Vaihtoehtoja niin paljon, että sekoan kohta tämän vertailun kanssa 😅

    SvaraRadera