Sophia Backlund
SB Dressage Ab Oy
"The more I learn, the more I realize how much I don't know"

Sivut

söndag 4 april 2010

Helgens träningar

hej igen ! Nu har vi tränat klart för denna helg, och tror att både jag och Zebbe är lika trötta nu, men nöjda :) Idag gjorde vi ganska samma saker som igår, öppnor och slutor i trav och ökningar och byten i galoppen, bytena var något bättre idag,fast han ännu vill byta lite oftare än vad jag vill ;) bytena är ju iallafall rena för det mesta, så det är ju tur.
Det som jag tror hjälpte väldigt bra för att få "igenomböjt" honom i slutorna var att först göra dom rakt framåt,igår gjorde vi alltså längs med långsidan och idag på mittlinjen. Han försöker böja sej lite för mycket emellanåt och tappar då lite farten, men det är bra gymnastik för honom. Efter slutan red jag direkt några steg öppna för att få under inre bakbenet ordentligt och igenom innerskänkeln. It helps! Zebbe kändes nog tröttare idag, det tar mycket på honom att röra sig så samlat och göra (för honom) svåra övningar, som slutorna till exempel. Men jag är jättenöjd med honom, tror nog det kommer bli riktigt bra ännu bara vi får mera rutin och styrka! VM-uttagningarna börjar ju först om 6 veckor, så tills dess ska vi väl hoppeligen vara klara att visa upp vår bästa sida!

Imoron ska Zebbe få en lång avslappnande promenad med hästskötaren, på tisdag blir det att rida honom rund och låg, bara gymnastisera lite, för på onsdag åker vi ner till Vihti och ska träna för Saskia i två dagar. Gissa vad jag ser fram emot det!!! Hoppas hon inte tycker jag har förstört hästen helt ;) Sen hoppas vi på att få debutera msv B ganska snart...

På återseende!!

Sophia

Inga kommentarer

Skicka en kommentar