Sophia Backlund
SB Dressage Ab Oy
"The more I learn, the more I realize how much I don't know"

Sivut

tisdag 20 april 2010

intervju för Vasabladet

(Bilden är på mig och Kindley från inomhus FM 2006 dp vi fick brons)
Ida fick vi posera lite med Zebbe och visa upp oss för Vasabladets reportrar. De hade ringt på förmiddagen och ville göra en liten intervju, vilket jag gärna ställde upp på. Tycker att dressyrsporten verkligen behöver få mera publicitet här i Finland, det är ju många som inte alls vet vad det är! Det är ändå en helt underbar sport var människa och djur samarbetar,och när det är som bäst så tror jag att vilken "icke-hästmänniska" som helst kan njuta av ett fint ekipages uppvisning.

Jag försökte nu förklara lite vad det är frågan om och hur man nu gör när man sitter på hästen,hur man får den att "fungera". Det är faktiskt inte så lätt att i ord berätta exakt hur man gör då man rider, men jag försökte iallafall :) Zebbe njöt som vanligt av uppmärksamheten och tyckte det var riktigt kul då jag fixade till honom lite extra idag med vita benlindor och baby-olja runt mulen och ögonen :)


Så det gäller att hålla upp ögonen de närmaste dagarna på bladet, troligen redan imoron finns vi med !


Nu väntar jag bara på söndagen,ska bli så himla roligt att få vara och tävla, och att ÄNTLIGEN starta liiite svårare klasser, förra sässongen red vi ju bara lätta unghästklasser med Zebbe, men nu borde han ju vara redo för lite mer avancerat iaf :)


Ha det bra alla och njut av våren, det är ju så underbart!!



Sophia & Zerleone

Inga kommentarer

Skicka en kommentar