Sophia Backlund
SB Dressage Ab Oy
"The more I learn, the more I realize how much I don't know"

Sivut

söndag 13 juni 2010

13.6-2010



(har han inte fått mera hals på sistone ? ;) )
Nu har Zerleone hunnit ha på sig kandaret två gånger, igår red jag honom för andra gången. Ganska samma saker som första gången, i låg form med mycket övergångar och den här gången böjde jag honom lite mera och det funkade bra. Egentligen är det inga problem att rida honom på kandar, han är otroligt bra i munnen och avslappnad, tar ingen stress över att ha två bett i munnen istället för ett. Så jag tror jag fortsätter att rida honom ca en gång i veckan på kandar i låg form fortfarande utan att pressa honom så han blir spänd.
Imorgon skall vi rida för Marko Björs igen ,ska bli jättekul! på lördag blir det tävling med två hästar, Zerleone ska starta kenttä 6 och Wyclef Jones ska starta KN Special och kenttä 6. Det är regionala tävlingar här i Vasa. Får se hur slut man är efter att ha ridit 3 klasser ;)
Efter midsommar kommer Zerleone att flytta till ett annat stall i Solf(med ridhus och ridplan bredvid stallet,sköönt), så jag tänker ha honom kvar i Finland över sommaren så jag får rida honom själv och tävla. Tror det blir bäst så, han får åka till tyskland till Holga Finken efter att tävlingssässongen är slut så får han vara där över vintern och fram till våren tills han är klar för Prix St George/Intermediaire klasserna. Det är så himla tuff träning där så det är säkert bra han får ha lite "semester" här hos mej nu över sommaren :) Dessutom har han varit så himla rolig att rida efter sin semester, så ska bli kul att få tävla igen och se hur det går :)

Idag var vi och red på Solfs ridplan i lera, det hade regnat hela dagen igår så det var lite geggit på ridplan, plus att det blåste så hårt att jag trodde vi skulle flyga iväg! Zerleone tycker så mycket om att jobba igen att han brydde sig inte ett dugg om vinden eller att buskarna bredvid ridplan höll på att flyga iväg(kan ju nämna att han var OMÖJLIG att rida på ridplan före sin semester, oberoende om det fanns andra hästar där elelr inte, elelr om vädret var perfekt.. ),utan var väldigt duktig och jag började att samla ihop galoppen till nästan piruettgalopp,vilket han klarade av väldigt bra. Jag samlar upp honom i låg form,så att han verkligen sätter sig på bakdelen och galopperar med ryggen uppe. Jag gjorde också flera övergångar till skritt från galopp. Det märks att han har väldigt lätt för att samla sig i galoppen, så det kommer nog inte bli några problem med piruetterna ;) det är en bra övning att stärka bakdelen och ryggen för honom att rida i väldigt samlad galopp.

Jag får uppdatera senare efter träningarna med marko och lördagens tävlingar :)

take care!!

Sophia

Inga kommentarer

Skicka en kommentar