Sophia Backlund
SB Dressage Ab Oy
"The more I learn, the more I realize how much I don't know"

Sivut

onsdag 20 juli 2011

Funderar på kür-program & musik...

Zebbe fick två lite lättare dagar efter tävlingshelgen, igår var min hästskötare ut och red i terrängen en sväng med honom, vilket han hade njutit massor av :) Idag var det träning igen som gällde, Zebbe var helt superbra direkt från början! Jag gjorde en hel del övergångar samlad galopp-piaff-samlad galopp för att riktit aktivera bakbenen, red mycket i förvänd galopp också. Kändes jättefin :) red inte så länge då han var så bra, imoron skall vi åka till en större ridplan och kolla igenom lite koreografi till küren som vi ska rida i 7-års cupens final. Musiken skall jag försöka få färdigmixad nästa vecka, sen åker vi iväg till Holland & Tyskland med min pojkvän i en vecka, skall ha lite semester,kolla unghäst- VM och köpa ett större släp åt mej :) behövs mera utrymme nu med två hästar...
Zerleone njuter av sin hage efter träningen :)

 Så hoppas jag att Hilton hinner komma hem den här veckan också så jag hinner få honom hemmastadd o rida lite innan jag åker iväg på semester, det är alltid svårt med transporterna då man ska ha hem nån häst, jobbigt!!

S & Z

Inga kommentarer

Skicka en kommentar