Sophia Backlund
SB Dressage Ab Oy
"The more I learn, the more I realize how much I don't know"

Sivut

onsdag 10 juli 2013

Kür-treeniä Zebben kanssa ja vähän leikkiä Hiltonin kanssa!

Voi jess!!! Mä muokkasin mun koreografiaa aika paljon siitä mitä se oli ensin kun ratsastin sen perjantaina eikä se toiminut ollenkaan, ja nyt sitten kokeilin uutta versioo ratsastaa läpi ja se toimi ihan täydellisesti musiikin kanssa!! :) aivan huippufiilis jäi ekan ratsastuskerran jälkeen jo, mikä on hyvä merkki ;) mä tiedän että olen ihan järkyttävän myöhässä tän kürin kanssa mutta kun en oikeastaan edes ajatellut että olisin lähtenyt Helsinkiin mutta Zebbe on nyt ollut niin hyvä ja aika iso syy (täytyy myöntää) että mun poikaystävä on kuitenkin reissussa niin mieluummin mä oon sitten vlopun kisoissa kuin yksin kotona ;) Tänään oli aika tehokas päivä kun tein oikeen kunnon suursiivouksen meidän kämppään ja tallillakin sai olla ihan rauhassa koko illan kun ei ollut ketään joka odottaa kotona. Hiltonin juoksutin ensin vähän liinassa ja päästin sen sitten irti kun oli vähän vertynyt. Se veti pari kunnon pukkilaukkaspurtteja, mutta hirveen kauan se ei jaksanut vaan ravas sitten yhtäkkiä suoraan mun luokse ja leikittiin sitten vähän "seuraa johtajaa". Mä en kyllä oikeastaan ikinä harjoittele tämmösiä "horsemanship"juttuja niin on tosi mahtavaa huomata kuinka hyvin Hilton mua seuras ja kuunteli ! tein äkkikäännöksiä ja vaihdon suuntaa usein,tein ympyröitä ja serpenttiinejä ja Hilton seuras mua kun koira :) ihanan kiltti hevonen kyllä.

Zebben kür kuvataan huomenna vielä videolle jotta voin sitä vielä videolla harjoitella, eli muistella missä vaiheessa musiikkia pitää tehdä mitkäkin liikkeet jotta pysyy musiikissa mukana. Meillä alkaa laukkaohjelmalla ja heti ensimmäisenä tulee kakkoset suoraan C-tuomaria kohti, ainakin kotona Zebbe on tehnyt tämän todella helposti :) käynti tulee siinä välissä ja lopuksi ravi. Vielä oli jotain pieniä juttuja mitä haluaisin muuttaa siinä ravissa joten katsotaan huomenna vielä miten se onnistuisi. Muuten olen kyllä oikeen tyytyväinen että saatiin jotain edes kasaan näin äkkiä. Ja musiikki on ihan paras, saan ihan kylmiä väreitä kun kuuntelen sitä! Michael Jackson on ollut mun lemppari-artisti ihan pienestä lapsesta asti joten tuntuu luontevalta että sen musiikkia myös käytän sitten meidän vapaa-ohjelmassa :)

Mä myös ihailen MJ:n musiikkia sen takia koska hänen musiikki ja tekstit oikeasti tarkoittivat jotain, niissä on jokin "syvempi" viesti ja meidän ohjelma alkaa tällä biisillä (toki toinen versio), katsokaa ihmeessä video ja kuunnelkaa sen tekstiä mä saan oikeasti ihan kylmiä väreitä kun kuuntelen sen musiikkia, ihan paras!!

Mä aloitin jo postauksen nuoren hevosen kouluttamisesta mutta tuntuu että olis niin paljon asiaa että siinä varmaan menee hetki ennenkun saan sen valmiiksi ;)




Käyntiohjelma tällä biisillä (ja toki myös toinen instrumentalversio, tää on mun all time favourite biisi ihan pienestä asti ollut ja tulee aina olemaan)






3 kommentarer

  1. Onnea küriin ja varmasti menee hienosti ;)!

    SvaraRadera
  2. Varmaan tosi kiva kür jo pelkästään ton musiikin takia, maikkeli-fani täälläkin :) Tsemppiä!

    SvaraRadera
  3. Ooh Michael on kyllä niiin paras:) Aina kun kuulen Beat It-biisin, tulee jotenkin lapsuus mieleen, se on varmaan soinu jossain mainoksessa tai musavideota on näytetty tv:ssä (oon vuoden nuorempi sua:))... Mulla tulee instantkyyneleet Michaelin Heal the World-biisistä, se on vaan niin.... :')
    Isot tsempit kisoihin, toivottavasti joskus pääsis teitä kattelee livenä jonnekin:)

    SvaraRadera