Sophia Backlund
SB Dressage Ab Oy
"The more I learn, the more I realize how much I don't know"

Sivut

lördag 7 november 2009

7.11.2009

Har haft en riktit kiva vecka,äntligen!! Zebbe bor ju så nära mej nu så jag kan springa till stallet konstant,vilket jag också gjort :) Vi bodde ju som sagt i ett annat stall ca 15km borta från Holgas stall,hälften av Holgas hästar var där också p.ga renovering. Nu har alla hästar flyttat tillbaka till Holga och allt funkar mycket bättre nu; Holga har ridit Zebbe några gånger den här veckan och det känns ju givetvis mycket bättre att ha både Holga och Saskia på plats hela tiden. Zebbe har varit förvånansvärt duktig, som jag sagt tidigare har han varit jättehet och spänd på nya ställen men här var han igen helt lugn och avslappnad från första dagen,precis som hemma! Bara att ha fått bort hans nervositet är värt tiden vi varit i Tyskland, för det kvittar hur bra jag än skulle fått honom att gå hemma,om han tänker vara nervös och het varje gång man åker någon annanstans. Så jag håller verkligen alla tummar jag har på att han tänker fortsätta sitt exemplariska beteende också när tävlingssässongen sätter igång :)

Vi har börjat nu att träna mera på slutorna och galopp-ombytena,och mycket basics fortfarande för att stärka ryggen på hästen och få honom att bli känslig för hjälperna. När jag ridit Zebbe efter att Holga först ridit honom har han varit heelt fantastisk!!! Holga tycker mycket om Zebbe också,vilket också Saskia gör,så dom vill båda rida honom ganska mycket nu :D för mig är det helt OK eftersom de båda rider honom väldigt bra och han alltid känns super efteråt.

Idag var kiropraktorn här och behandlade Zebbe så han ska ta det lugnt i några dagar nu. Så fick jag också veta att det borde vara dags att byta sadel åt honom för den jag har nu sitter inte bra på honom,vilket jag i och för sig visste men jag ville vänta med att byta sadel tills han musklat på sig mera men jag ska se om jag inte måste byta till en ny nu redan. Han som har skapat Prestige D1 kommer hit om någon vecka så jag ska se om den sadeln skulle passa Zebbe.

Bara knappa 4 veckor tills jag åker hem till Finland, helt otrolit snaart!!!

kramar,
Sophia & Zebbe

Inga kommentarer

Skicka en kommentar