Sophia Backlund
SB Dressage Ab Oy
"The more I learn, the more I realize how much I don't know"

Sivut

fredag 16 oktober 2015

Superhyviä vinkkejä Markon valmennuksesta!




(C) Taru Arola




Tänään päästiin pitkästä aikaa Markon silmien alle taas, ja sain todella hyviä vinkkejä Hiltonin kanssa, just siihen kun se osaa mennä vähän hitaaksi takaa, varsinkin nyt loman jälkeen.. Ensin sain tehdä laukka-käynti siirtymisiä, missä sen piti lähteä laukkaan terävästi, ja reagoida mun jalkaan todella nopeasti, vähän melkeen niin että se kuumenee siitä mun jalasta. Sitten kun tämä toimi hyvin, tein samanlaisesti, mutta niin että kokosin sen piruettilaukkaan ja siinä kun sen kokoaa, se EI saa tulla hitaaks takajaloistaan, vaan päinvastoin vähän nopeaksi ja teräväksi. Sain sen tosi hyvin toimimaan näin!

Sitten sain myös tosi hyvät vinkit laukkasiksakkiin, se tekee todella hienot sulut vasemmalle, ja se on se mikä on pisin Intterin siksakissa. Sitten mun täytyy olla tarkka siinä viimeisessä sulussa, kun vaihdan vasemmasta laukasta oikeaan, ja samalla vaihdan oikeaan sulkuun, että saan vasemman takajalan mukaan, käyttämällä vasenta pohjetta sivulle vievänä apuna.

Pirueteissa on vähän sama, se tekee vasemmalle tosi hyvin, oikealle mä olen tehnyt vähän väärin kun yritän saada sen hyvin läpi oikean pohkeen ympäri että vähän unohdan mun vasemman jalan, ja silloin se tulee hitaaksi vasemmasta takajalastaan ja takaosa jää liikaa vasemmalle, ja vasen lapa työntyy ulos. Eihän se silloin voi koota ja kääntää piruettia :P eli mun pitää ajatella tässä enemmän vasenta jalkaa ja vasenta ohjaa kun käännän piruetin oikealle.

Ravissa saatiin se ravaamaan ihan älyttömän hienosti siinä lopussa!! Ensin sain peruuttaa, ja tässä se yrittää karata sen vasemman takajalan päältä peruuttamalla takaosa vasemmalle. Tätä sitten korjataan asettamalla vasemmalle. Sitten mun pitäisi päästä vaikuttamaan siihen raviin enemmän, ja vähän "rikkomaan" sitä ravia, silloin kun se vaan jää leijumaan hitaasti. Siihen on tosi vaikea päästä silloin käsiksi, mutta sain vinkin tehdä nopean väistön aina toisesta jalasta ja rikkoa sen tahtia vähän sillä, ja näin nopeuttaa takajalkoja.

Hilton väsähti aika nopeasti, kun ei vielä ole ihan vireessä loman jälkeen, mutta oli kullan-arvoisia vinkkejä mitä voin nyt käyttää treenissä tässä parisen viikkoa ennen sitten Ypäjän kisoja :)

Huomenna lähdemme sitten Zebben ja poikaystäväni kanssa etelä-suomeen, sunnuntaina olisi tarkoitus käydä Nissalassa kun siellä on Warvick McLeanin valmennukset. Siitä kerron sitten enemmän jälkeenpäin.


(C) Taru Arola

2 kommentarer