Sophia Backlund
SB Dressage Ab Oy
"The more I learn, the more I realize how much I don't know"

Sivut

lördag 15 augusti 2015

Harjun eka päivä



Eilen olin niin väsynyt illalla kun pääsin huoneeseen etten vaan jaksanut enää kirjoitella. Päivä alkoi klo 07, ja ilman taukoa (15 min ruokatauko oli :p) olin klo 20.40 asti duunaamassa tallissa ja kisaamassa. 
Suorituksista; Hilton oli todella ihmeissään pohjasta, ei oikeen tajunnut että nurmella voi liikkua,ja kun päästiin radalle se jännittyi ihan älyttömän paljon. Heti jos on jotain uutta, normaalista poikkeavaa (nyt esim tuomaripäädyssä kaikki kanttiinit, kansliat, jne,niitä se pelkäs tosi pahasti.. Tuli tosi isoja rikkeitä tämän takia, neloset rikki, rikkoi c päädyssä ristilaukkaan kun jännitti niin pahasti, jonka seurauksena mun piti siirtää se käyntiin asti että sain korjattua, siinä meni viimeinen lisätty laukka pilalle kun korjasin lävistäjän alussa... Muutenkin toki jännittyneisyyden huomasi yleisesti kaikessa.
Olin todella tyytyväinen tulokseen 61.9, tommosella radalla. Tuomarit tykkää hiltonista :) saa aina silti kannustavia kommentteja "hieno hevonen" jne. Se motivoi eteenpäin. Hilton tarvitsee enemmän itseluottamusta ja kokemusta.

Zebbe oli älyttömän hyvä verkassa!!! Kaikki meni hyvin siihen asti kun käänsin keskihalkaisijalle alkutervehdykseen. Heti kun tuun siihen se yrittää nostas pään ja vetää itseään pois peräänannosta?! Alkuterv jälkeen sain sen raviohjelman ok:sti tehtyä, yritin kyllä saada me podätteet läpi ja ratsastaa toooosi hitaasti ettei se vaan karkais avuilta. Laukassa sama juttu, nyt piruetit onnistui!!!! Oikeasta saatiin jopa 7 yhdeltä tuomarilta. Thank God!!! Ne on ollu niin suuri ongelma. Vieläki se yritti lähteä heittäytymään mutta tärkeintä että sain sen korjattua!
Olin rehellisesti sanottuna pettynyt tulokseen 62%, sen verran se on saanut kun on tehnyt täys katastrofaalisen radan. Nyt mä kuitenkin pääsin korjaamaan asioita, mutta ei sekään ehkä näytä hyvältä ;) oma fiilis kuitenkin tärkein, en tod ollut sitä mieltä että se oli hyvä mutta nyt se ei ihan täysin pystynyt tekemään omaa showta vaan mä sitten korjasin sen. Eli koulutuksellisesti ihan ok.
Mun pitää laittaa takajalkoihin enemmän vauhtia että se pysyy pyöreenä, eilen ratsastin sen aika "löysänä", silloin se pääsee karkaamaan.
Tänään pistän sen sitten enemmän jalan ja käden väliin.



2 kommentarer

  1. Mitkä kankisuitset Hiltonilla on? :)

    SvaraRadera
  2. Miten hevoselta pyydetään piaffi? Entä passage? Millä avuilla?

    SvaraRadera