Sophia Backlund
SB Dressage Ab Oy
"The more I learn, the more I realize how much I don't know"

Sivut

onsdag 13 mars 2013

Ne siirtymiset!!

Ihana Cia ilmoitti tänään päivällä että voisi käydä Hiltonilla maastossa, ja eihän sellaisesta voi kieltäytyä ;P mulla on maanantaina tentti johon pitää lukea nyt mahdollisimman paljon kun vloppu menee Kajaanissa. Olen kokoaamupvän ja päivän istunut kampaajan tuolissa kun mua on meikattu ja laitettu hiuksia, olen lupautunut valokuvauksiin Hiltonin kanssa, ja ne kuvaukset pidetään ensi viikolla :) ne on sellaiset "fashion-kuvaukset" ja minulla tulee olemaan ihan upea pitkä valkoinen mekko :) tänään testattiin meikit, kampaus ja mekko joten sen takia olin siellä niin kauan.

(Sain vähän saman fiiliksen Zebben kanssa kun tuossa videolla, kevyt etuosa ei niin sidottu muttta hyvin takaosallaan ja rento niskastaan :))
Kävin sitten illalla ratsastamassa Zebben ja päätin vaihtaa taktiikkaa kokonaan mun omassa ratsastuksessa. Tein miljoonaa siirtymistä heti alusta asti ja päätin antaa ohjien vähän olla,tai niin että en ota sitä liian lyhkäseksi edestä. Zebbe oli todella hyvä pätkittäin, välillä se lähti vetämään mutta sain sitten tehdä parit siirtymiset kiinni niin se oli taas hyvä. En missään vaiheessa saanut tunnetta että se tulisi mahdottoman kovaksi niskastaan tai jäykäksi. Se oli tyytyväinen kun sai olla vähän vapaampi edestä ja pysyi itse asiassa paremmassa muodossa kun ei protestoinut koko ajan ;) joten tällä menetelmällä jatketaan ainakin nyt toistaiseksi kun näytti toimivan hyvin! Siirtymisiä voi tehdä oikeastaan ihan koko ajan ja jokaisessa liikkeessä. Niitten ei aina tarvitse olla edes niin "rajuja" että ne näkyy ulospäin, kunhan itse aina muistuttaa hevosta odottamaan ottamaan sitä vähän takaisin, ja sitten pyytämään pohkeella eteen että se kuitenkin ajattelee koko ajan eteenpäin. Olin todella tyytyväinen Zebbeen tänään :) Huomenna pääsen testaamaan Hiltonille yhtä Childericiä jonka sain tänään kokeiluun! Toivotaan että olisi sopiva!

Lainatakseni Kyra Kyrklundin sanoja:

"If you always do what you always did, you will always get what you always got. If you are not happy with what you are getting, you have to change what you are doing"

Niin totta joka ikinen sana, ja niinkun olen jo aikaisemmin monta kertaa sanonut niin minä uskon lujasti siihen että se on 99% aina kiinni ratsastajasta jos hevonen ei liiku niinkun sen pitäisi tai niinkuin ratsastaja haluaa sen liikkuvan. se 1% joka johtuu hevosesta on sitten jos hevonen on kipeä tai se ei yksinkertaisesti fyysisesti kykene liikkumaan toivotulla tavalla. Joten minun täytyy vaan löytää se tapa millä tuo hevonen saadaan liikkumaan niinkuin minä haluan sen liikkuvan! Helppoa se ei ole, mutta hitto vieköön minä en luovuta!!! :)

2 kommentarer

  1. Moi! Oon lukenu sun blogia jo pidemmän aikaa ja on ollu kivaa huomata, ettet ookkaan niin "nokkapystyssä ja muita parempi" mitä kisoissa on saanu sellasen kuvan, kun samoissa kisoissa ollu sun kans jo sillo ku sulla oli Daddy Cool. Nöyrällä asenteella pääse pitkälle! ;) Mut btw sulla on kiva blogi ja mukava ku jaksat kirjotella tänne, kiitos siitä! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Voi apua toivottavasti mä en anna itsestäni sellaista kuvaa, mä en nimittäin todellakaan ikinä ajattele noin, päinvastoin :D se on kyllä vähän niin että mitä enemmän tässä lajissa oppii, sen enemmän huomaa mitä vähän oikeasti osaa :P kiitos kivoista kommenteista :)

      Radera