Sophia Backlund
SB Dressage Ab Oy
"The more I learn, the more I realize how much I don't know"

Sivut

onsdag 7 november 2012

Tehohoitopäivät

Tällä kertaa sain itse myös hoitoa eikä vaan hevoset ;) Ehdin ratsastaa hepat ennen akupunktioa ja Zebbe oli tosi kiva, Hilton ei oikeen halunnut kantaa oikessa suunnassa, veikkaan että on vähän väsynyt viikonlopun treeneistä kun niin hyvin työskenteli silloin. Ja olin oikeassa, takaosassa oli tasapuolisesti kireyttä molemmilta puolilta, eli lihaskipua treenistä,mikä on tietenkin vaan hyvästä! Se kuitenkin hoidettiin auki, ja Zebbellä taas ristiselkä, sillä ei ollut muuten mitään kireyttä missään (tietenkään kun poika on lomaillut kuukauden verran ;) )

Sitten olikin mun vuoro saada hoitoa mun vinouteen, sama osteopaatti hoitaa huomenna myös Zebben. Huomasin kyllä hyvin että olin aika kireä, kun olen niin vino. Jälkeenpäin oli ihanan suora tunne joten toivotaan että mun kroppa edes hetken pysyisi näin suorana :) Nyt chillailen sohvalla, on aika flegmaattinen olo tuon hoidon jälkeen. Onneksi olin reipas ja heräsin aamulla aikaisin niin nyt ei ole enää rästihommia tälle päivälle! Salille huvittaisi kyllä lähteä vaikka en nyt hoidon jälkeen saisi mennä.. jos ihan kevyet treenit illalla vetäis kuitenkin.. pitää katsoa miltä tuntuu myöhemmin!

Osteopatiasta voitte lukea lisää esim täältä: http://www.osteopatia.fi/

5 kommentarer

  1. vinouteen kannattaa kyllä kiinnittää huomiota ja esim. fysioterapeutin kanssa käydä läpi hyviä harjoitteita sen tasoittamiseksi. saattaa tulla pidemmän päälle ongelmia kropan kanssa muuten. ja vaikuttaahan se ratsastukseenkin jos on vino. ja kokemusta on, on tullut sairaalassa hypättyä tässä vuoden verran aika lailla rikkinäisen lantion kanssa...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Minulla on jo yli 10 vuotta sitten todettu skolioosi ja huomaan kyllä itsekkin kuinka vino olen, mutta selkäni on vahvistunut todella paljon ja olen myös oppinut istumaan suoremmin hevosen selässä kun aloitin salitreenit,ne vahvistaa selkää tosi hyvin ja saan paremman kehonhallinnan. Osteopaatin hoito oli kuitenkin todella hyvä ja meinaan kyllä jatkossakin käydä hoitamassa oman kroppani kun vinoutta on. Kiropraktikkoa mietin myös että voisi olla kiinnostavaa kokeilla.

      Radera
    2. ai niin, se skolioosi, en muistanutkaan sitä! suosittelen kokeilemaan myös jäsenkorjaajaa, laihialla on ihan paras sellainen, ei olisi pitkä matkakaan :) se on ainakin minulle ollut hellävaraisempi ja "kestävämpi" hoitomuoto kuin kiropraktikko.

      Radera
  2. Ketä osteopaattia käytät?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nyt kävi ekaa kertaa Tiina Meiseri, joka siis hoiti sekä minut että Zebben.

      Radera